(06272) 2 70 03 dnz-zolushka-4@yandex.ua
 Регистрация

Що повинно занепокоїти батьків?

Viktoria 25-03-2021, 15:13 133 Логопед

Сучасних батьків проблеми з мовленням починають турбувати після досягнення дитиною 2,5—3 років. Поспостерігайте за вашим малюком. Вас повинно насторожити, якщо дитина:

  • дуже млява, знехотя реагує на навколишнє;
  • часто проявляє занепокоєння, розгойдує тулуб з боку в бік;
  • має сильний перебіг слини;
  • не виконує прості словесні команди (піди на кухню і принеси чашку і т. д.);
  • не грає з іншими дітьми або не годує ляльку з тарілки, а ставить ляльку в тарілку і т. д. ;
  • говорить "ма «замість» мама «або відносить слово» мама «до інших осіб; замість» дівчинка «говорить» де«;» зайчик « — » за«;» йди « — » ді"; "дивись" - " апі»;
  • вживає слова-фрагменти, тобто такі, в яких збережені тільки частини слова: «ако»--молоко, «діка» — дівчинка.

Все це — серйозний привід негайно звернутися за консультацією до фахівця-логопеда.

Помилково сподіватися на мимовільне зникнення недоліків вимови в міру зростання дитини, тому що вони можуть міцно закріпитися і перетворитися в стійке порушення.

Шановні тата і мами!

Логопедичні обстеження, що проводяться щорічно в дитячому саду, показують, що стан мовлення дітей середнього віку (4— 5 років) часто не відповідає віковій нормі, але ж до чотирьох років всі звуки вже повинні бути повністю сформовані і правильно вживані в мові. Не будемо зупинятися на причинах неблагополуччя. Постараємося виділити ті профілактичні заходи, які повинні виконувати батьки, які бажають чути чисте мовлення дітей.

Отже:

  • щорічно, починаючи з першого року життя дитини, проходите огляд логопеда в дитячій поліклініці;
  • критично ставтеся до мовленнєвих проявів дітей, починаючи з народження, і у випадках будь-яких відхилень від норми звертайтеся до логопеда, не заспокоюючи себе переконанням, що все само собою виправиться;
  • обов'язково проконсультуйте дитини у ЛОР-лікаря з приводу наявності аденоїдів, тому що аденоїди істотно впливають на мовлення, і у ортодонта. Якщо дитині показана аденотомія або виправлення прикусу, то не затягуйте з вирішенням цих проблем;
  • більшість дітей, які страждають порушенням звуковимови, мають порушення фонематичного слуху, за допомогою якого ми розрізняємо подібні за звучанням або артикуляції звуки. Логопед, до якого ви звернетеся, навчить вас, як розвивати фонематичний слух;
  • відвідуйте з дитиною логопедичні заняття, виконуючи ретельно домашні завдання. Без виконання цих завдань, без постійного контролю над поставленими звуками неможливо буде домогтися позитивних результатів;
  • у разі важких мовленнєвих порушень зробіть все, щоб дитина потрапила в логопедичну групу своєчасно. Не відкладайте вирішення цього питання з року в рік, слухаючи поради не компетентних людей.

6 років-це вік, коли дитина повинна йти в школу. У школі дитині доведеться бути самостійною, тому  за час, що залишився до школи час треба дитину підготувати до шкільного навчання.

Час від часу розмовляйте з дитиною про школу, налаштовуючи його на серйозне і відповідальне ставлення, але не залякуйте школою, а, навпаки, викликайте інтерес до навчання.

У дитини повинна бути сформована мовленнєва готовність, тобто вміння:

  • правильно вимовляти всі звуки мовлення;
  • виділяти перший і останній звук в слові;
  • розділяти слово на склади;
  • визначати, скільки складів у слові, скільки звуків у слові;
  • придумувати слова на заданий звук;
  • зливати два названих звука у  склад: м+а=МА;
  • повторювати складовий ланцюжок типу ТА-ДА-ТА;
  • визначати кількість слів у реченні, враховуючи і "короткі" слова-прийменники.

Важливо з'ясувати:

  • наскільки багатий словниковий запас малюка, чи може він зв'язно розповісти про те, що побачив, почув;
  • наскільки розвинений кругозір дитини, чи знає він своє прізвище, ім'я, по батькові, вік;
  • що знає про навколишній світ, чи може назвати дні тижня, пори року;
  • сформовані у нього слова-узагальнення; орієнтується чи в часі; вміє  виключити із запропонованого ряду «зайве»;
  • чи може розкласти сюжетні картинки по порядку і скласти по ним розповідь.
  • Більше займайтеся з дитиною малюванням. Перевірте, чи вміє ваша дитина малювати людину, тобто фігуру з деталями обличчя, одягу, чітко промальованими кінцівками. Це вміння свідчить про те, як розвинена кисть руки.
  • Запропонуйте дитині "змалювати «чітко написану вами прописом фразу типу «він їв суп».
  • Повторюйте цифри від 1 до 9 і рахунок в межах 20 — кількісний і порядковий.
  • Час від часу повторюйте з дитиною вивчені вірші.
  • Завжди цікавтеся життям дитини в дитячому садку.
  • У випадках будь-яких труднощів звертайтеся до логопеда або вихователя. 
скачать dle 11.1смотреть фильмы бесплатно

Похожие новости

Етапи розвитку мовлення дитини

Дорогі батьки, ви, звичайно, знаєте, що дитина не народжується зі сформованим мовленням. Мовлення

25.02.21 Логопед
Розмовляйте с дитиною правильно!

Мовлення не передається у спадок, дитина переймає його від оточуючих. Тому так важливо, щоб дорослі

29.01.21 Логопед
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ЗАУЧУВАННЯ ВІРШІВ

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ЗАУЧУВАННЯ ВІРШІВСпочатку вірш дитині читає дорослий, емоційно, красиво, не

15.01.21 Логопед
10 порад з розвитку мовлення дітей

10 порад з розвитку мовлення дітей дошкільного вікуМовлення  дитини розвивається під впливом

15.12.20 Логопед
Мовленнєва готовність дитини до шкільного навчання

Мовленнєва готовність дитини до шкільного навчанняВ наш час від дитини в першому класі вимагають

14.04.20 Логопед / Мовленнєві цікавинки

Copyright © 2016 . Все права защищены. Копирование материала строго запрещено.
Закрити