(06272) 2 70 03 dnz-zolushka-4@yandex.ua
 Регистрация

Виправлення порушень звуковимови

Viktoria 28-04-2021, 21:06 107 Логопед

      Неправильна звуковимова  приносить дітям чимало прикрощів і труднощів: вони соромляться свойого мовлення, відчувають себе невпевнено, стають сором'язливими, замикаються, погано йдуть на контакт з оточуючими, болісно переносять глузування. Якщо в дошкільному віці у дитини не вироблена правильна звуковимова і виразність мовлення(не кажучи вже про виправлення таких складних мовленнєвих дефектів, як дизартрія, загальне недорозвинення мови та ін.), то в шкільному віці труднощі значно зростуть: дитина стане комплексувати при відповіді вчителю і при спілкуванні з однолітками, буде погано справлятися зі звуковим аналізом слів, писати так, як говорить, відчувати труднощі при читанні. Недоліки усного мовлення негативно позначаються на письмі, так як чітка вимова звуків є основою при навчанні письма на початковому етапі. Безумовно, це відіб'ється на зацікавленності дитини до навчання, завадить засвоєнню шкільної програми, послужить причиною поганої успішності. Проблем можна уникнути, якщо  в дошкільному віці приділити належну увагу виправленню порушень звуковимови.

  Надання логопедичної допомоги практично неможливо без участі батьків. Це передбачає, що батьки повинні бути обізнані в питаннях мовленнєвого  розвитку дітей дошкільного віку, розуміти важливість виправлення вад мовлення дітей у найбільш сприятливий період (до 7 років) і усвідомлювати необхідність їх безпосередньої участі в корекційному процесі.

  Головне, на що ми хочемо звернути увагу батьків: необхідно пам'ятати, що як би високо не був кваліфікований логопед, скільки б старань він не вкладав в роботу з усунення порушень звуковимови у дитини, всі зусилля не принесуть швидкого позитивного результату, якщо батьки не братимуть в цій роботі найактивнішої участі, не зрозуміють, наскільки серйозно потрібно поставитися до цього.

Організації роботи по корекції порушень звуковимови у дітей старшого дошкільного віку грунтується на традиційних принципах педагогіки та дидактики.

       Корекційна робота над звуковимовою у дітей складається з трьох етапів:

1. Розвиток моторики артикуляційного апарату.

2. Відпрацювання правильної вимови звуків. 

3. Автоматизація і диференціація виправлених звуків до ступеня автоматизму в спонтанному мовленнєвому потоці.

   На етапі формування правильної звуковимови, поряд з розвитком артикуляційної моторики обов'язково використовуються ігри та вправи для розвитку мовленнєвого дихання, так як добре розвинене  дихання забезпечує ясну дикцію і чітку вимову звуків. Всі ці вправи допоможуть досягти плавного видиху і швидше освоїти важкі звуки.

    Заняття з дітьми по корекції порушень звуковимови проводяться логопедом (індивідуально і по підгрупах). Робота по закріпленню поставлених звуків ведеться і вихователем (за завданнями логопеда), і батьками. Діти, зараховані у логопедичні групи, мають зошити, в яких записуються методичні рекомендації та завдання по закріпленню вивченого матеріалу і через які вдається систематично підтримувати зв'язок з батьками.

На заняттях по закріпленню сформованих у дітей звуків використовують діалогічне спілкування, ігри-інсценування, драматизації, використовують римований мовленнєвий матеріал, включають різні завдання з розвитку психічних функцій. 

Як правило, легше і швидше можна привести в норму рухливість артикуляційного апарату і домогтися правильної вимови звуків, ніж ввести виправлені звуки в повсякденне мовлення дітей, де відсутній контроль з боку педагогів і батьків.

  Виправлення мовлення дітей, що мають порушення, проходить більш ефективно, якщо батьки приймають активну участь у  спільнії з логопедом та вихователями діяльності по корекції порушень звуковимови у дітей і забезпечення умов для повноцінного особистісного і мовленнєвого розвитку дитини.


 
скачать dle 11.1смотреть фильмы бесплатно

Похожие новости

Що повинно занепокоїти батьків?

Сучасних батьків проблеми з мовленням починають турбувати після досягнення дитиною 2,5—3 років.

25.03.21 Логопед
Розмовляйте с дитиною правильно!

Мовлення не передається у спадок, дитина переймає його від оточуючих. Тому так важливо, щоб дорослі

29.01.21 Логопед
10 порад з розвитку мовлення дітей

10 порад з розвитку мовлення дітей дошкільного вікуМовлення  дитини розвивається під впливом

15.12.20 Логопед
Важливість артикуляційної гімнастики

Важливість артикуляційної гімнастики    Звуки мовлення утворюються в результаті складного

14.09.20 Логопед
Мовленнєва готовність дитини до шкільного навчання

Мовленнєва готовність дитини до шкільного навчанняВ наш час від дитини в першому класі вимагають

14.04.20 Логопед / Мовленнєві цікавинки

Copyright © 2016 . Все права защищены. Копирование материала строго запрещено.
Закрити