(06272) 2 70 03 dnz-zolushka-4@yandex.ua
 Регистрация

Використання мультфільмів для розвитку мовлення дітей

Viktoria 23-04-2021, 16:30 112 Логопед

Одне із завдань логопедичної роботи-пошук нових, більш ефективних способів передачі знань. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб дитина могла активно, з інтересом і захопленням працювати на занятті. Ця умова досягається зміною видів діяльності, використанням наочності та ігрових моментів. Одним з ефективних засобів розвитку мовлення може бути мультиплікація.

Як правило, перегляд мультиплікаційних фільмів по телебаченню користується у дошкільнят великою популярністю, займаючи певне місце в їх дозвіллі і надаючи значний вплив на їх виховання і розвиток. З одного боку, це яскраві, видовищні, образні, прості, доступні дошкільнятам сюжети. Вони формують у дітей первинні уявлення про добро і зло, еталони доброї і поганої поведінки. Мультфільм володіє найпотужнішим виховним потенціалом і є одним з ефективних наочним матеріалом. Останнє обумовлюється тим, що він поєднує в собі слово і картинку, тобто включає два органи сприйняття: зір і слух одночасно.

За допомогою використання мультиплікації можуть вирішуватися наступні розвиваючі та корекційні завдання:

1) Підвищення мотиваційної складової освітнього процесу та пізнавальної активності дітей;

2) активізація процесу сприйняття лексичного матеріалу;

3) розвиток лексико-граматичних засобів мовлення;

4) розвиток зв'язного мовлення та комунікативної компетенції дошкільнят.


Принцип відбору мультфільмів пов'язаний з проходженням програмного матеріалу і відповідає досліджуваним темам, а також повинен враховувати наступне:

  • тривалість мультфільмів для перегляду групою дітей під час заняття не повинна перевищувати 10 хвилин; для перегляду разом з вихователем або батьками в домашніх умовах-20 хвилин;
  • сюжет мультфільму повинен бути доступний за змістом, мати виражену послідовність дій (що особливо важливо на початкових етапах роботи), мати виховне значення;
  • на початкових етапах роботи між героями обов'язково повинен вестися діалог, при цьому кількість головних героїв не перевищує трьох. На наступних етапах використовуються мультфільми з великою кількістю героїв, за сюжетом допускаються монологи або відсутність мовного озвучування.

Через мультфільми діти отримують позитивні емоції, радіють, співпереживають, плачуть. Дошкільнята дуже вразливі і не завжди можуть відрізняти дійсність від вигадки. Тому діти починають довіряти мультфільму, приймаючи його як частину реальності, сприймати ті життєві цінності і установки, які в ньому містяться. Мультфільми  грають важливу роль у формуванні уявлень про  світ, вони показують, що таке добре, а що таке погано, які наслідки, покарання можуть послідувати за неправильними діями, які позитивні результати – за правильними діями. Події, що відбуваються в мультфільмі, дозволяють виховувати дітей: підвищувати їх загальну обізнаність, розвивати мислення і уяву, формувати світогляд. Діти соціалізуються, навчаючись у героїв мультфільмів як себе вести. Діти спочатку вчаться, наслідуючи. Тому, виділяючи улюблених мультиплікаційних героїв, діти починають наслідувати їх. Через порівняння себе з улюбленими героями дитина має можливість навчитися позитивно сприймати себе, справлятися зі своїми страхами і труднощами, шанобливо ставитися до інших.

В ході перегляду мультфільму або після нього у дітей часто виникає бажання і потреба поділитися з ким-небудь враженнями, обговорити вчинки і характери мультиплікаційних героїв, і, в першу чергу, з однолітками. Це пояснюємо тим, що Мультфільми залишають певний емоційний відбиток у свідомості дітей, почуття, з якими дітям хочеться поділитися. У той же час дітям не все залишається зрозумілим, і вони прагнуть отримати пояснення дорослих або однолітків, бажають, щоб їм прокоментували окремі події і відповіли на виниклі питання.

Виділяються основні етапи роботи над мультфільмом:

1) попередня підготовча робота педагога або батьків пов'язана з відбором мультиплікаційного матеріалу, складанням схеми аналізу твору, підбором мовленнєвого матеріалу (мовленнєвих ігор) для корекційного заняття;

2) знайомство з мультиплікаційною стрічкою. Педагог проводить бесіду: повідомляє дітям назву мультфільму, готує до його сприйняття і розуміння. Перегляд мультфільму. Потім відбувається розбір змісту мультфільму з питань педагога. Діти промовляють основну сюжетну лінію мультфільму, головних і другорядних героїв, взаємодії між ними. Можливе виконання сюжетних малюнків по слідах вражень (головна умова: на малюнку обов'язково повинен бути присутнім хоча б один головний герой). На їх основі також може проводиться бесіда;

3) Побудова зв'язного оповідання На матеріалі сюжету мультфільму:

– описового характеру (спочатку тільки окремих предметів, опис зовнішнього вигляду героїв; потім – з характеристикою їх вчинків і якостей особистості)

–  сюжетного оповідання, тобто переказу сюжету мультфільму (спільно спедагогом, колективно, по ланцюжку, по черзі);

 – розповіді по одній картині або серії сюжетних дитячих малюнків;

 – з елементами творчості («як ви думаєте, що буде з героями вранці, коли вони прокинуться? Що вони будуть відчувати, згадувати, про що розмовляти?"), якщо сюжет це дозволяє.


Після перегляду мультиплікаційного фільму логопед питаннями ініціює обговорення побаченого. Часто бесіда має проблемний характер і присвячується вирішенню тієї чи іншої моральної проблеми. Бесіда передбачає відповіді дітей на наступні питання: "як ви думаєте, чи правильно вчинили герої?", "Чому?", "А як би ти вчинив на їх місці? Таким чином, використання мультиплікації в логопедичній роботі робить позитивний вплив не тільки на мовленнєву діяльність, а й на виховання моральних якостей у дошкільнят. В ході перегляду мультфільмів діти долучаються до художнього мовлення, запам'ятовують образні слова і словосполучення, удосконалюються всі мовленнєві компоненти. 

скачать dle 11.1смотреть фильмы бесплатно

Похожие новости

Що повинно занепокоїти батьків?

Сучасних батьків проблеми з мовленням починають турбувати після досягнення дитиною 2,5—3 років.

25.03.21 Логопед
Етапи розвитку мовлення дитини

Дорогі батьки, ви, звичайно, знаєте, що дитина не народжується зі сформованим мовленням. Мовлення

25.02.21 Логопед
10 порад з розвитку мовлення дітей

10 порад з розвитку мовлення дітей дошкільного вікуМовлення  дитини розвивається під впливом

15.12.20 Логопед
Напрямки роботи вчителя-логопеда закладу дошкільної освіти

Напрямки роботи вчителя-логопеда закладу дошкільної освіти1. Діагностична діяльність Діагностична

02.09.20 Логопед
Інноваційна діяльність

  Інноваційні технології навчання та виховання в дошкільному закладіЗ появою Державного

23.02.17 Інноваційна діяльність

Copyright © 2016 . Все права защищены. Копирование материала строго запрещено.
Закрити